Primary Advertiser

"הוא התחיל לבקש ממני דברים": מה עשתה לירון רביבו כשמישהו גנב ממנה הודעות ותמונות?

בשיתוף כלל ביטוח ופיננסים

20.12.2020 / 9:03

עוד כשהייתה נערה, כוכבת הילדים גילתה שמישהו מתחזה לה בפייסבוק ונאלצה להתחיל להוכיח שזו לא היא ולהתמודד עם הבעיה. איך עושים זאת ולמי אפשר לפנות במקרה שגנבו לנו את הזהות? רביבו וחוקר הסייבר גלעד האן מסבירים

בווידיאו: לירון רביבו וחוקר הסייבר גלעד האן על הסכנות שבגניבת זהות דיגיטלית/אולפן וואלה! NEWS

סביר להניח שגם אתם כבר נתקלתם בסיפור כזה: מישהו או מישהי שאתם מכירים מקבלים לפתע חיוב ענק לכרטיס האשראי שלו או מגלים שהתחייבו למשהו שמעולם לא שמעו עליו. בירור קצר מסביר מה קרה: הזהות שלהם נגנבה.

גניבת זהויות היא אחת מזהויות הרשת הבולטות וכדי שנבין אותה ואת הסכנות השונות באופן כללי, הגיעו לאולפן חוקר הסייבר גלעד האן וכוכבת הילדים לירון רביבו.

גלעד, איך גונבים למישהו זהות ברשת?

"האמת? בקלות. כל אחד יכול לקחת מכם את המידע. אנחנו חיים בעידן בו הכל פתוח וכולנו ברשת. משתפים נתונים, מעלים תמונות וסרטונים ועושים פעולות שונות. הרשת היא כלי נהדר, אבל היא גם פותחת דלת להמון סכנות ופגיעות וצריך להבין שברגע שהמידע שלכם ברשת, אפשר להעתיק אותו ואת הפרטים ולפתוח זהות בדויה, תוך שנייה, והפגיעה מאוד קשה. אם מישהו כותב בשמכם הודעות או מפיץ תמונות שלכם ואין לכם שליטה, צריך כל היום להתעסק בהוכחה שזה לא אתה".

ואם קמים בבוקר ומגלים שהזהות שלנו נגנבה, מה עושים דבר ראשון?

"קודם כל נרגעים. כחוקר סייבר, אני נתקל בהמון אירועים כאלה. צריך להבין מה קרה, לאסוף כמה שיותר מידע ובהחלט אפשר לקבל סיוע ועזרה. אז אני תמיד אומר לאנשים - תעצרו, תחשבו מה קרה ואז תפנו לעזרה, כי יש המון שיטות טכנולוגיות שיכולות לצמצם את הפגיעה ולהחזיר להם את הזהות שלכם".

לירון, לצערך את חווית את כל זה באופן אישי, נכון?

"כן, וזה קרה לי הרבה לפני שהתפרסמתי. היה לי פרופיל פייסבוק כנערה, נהניתי ממנו והייתי מחליטה למי כן או לא לענות שם ופתאום חברה טובה סיפרה לי שמישהו שלח לה מפרופיל שנראה בדיוק כמו שלי הודעה. הוא שלח הודעות כאלה להמון אנשים וכל היום הייתי צריכה להסביר שזה לא אני. הוא גם היה מבקש ממני דברים והתחושה היא שמשהו כל כך אישי הופך לחשוף, ולכי תוכיחי לאנשים שזה לא שלך או קשור אלייך. אני זוכרת שזה ממש תיסכל אותי, כי ישבתי בבית וחשבתי 'מה אני עושה עכשיו?'. קודם כל דיווחתי לרשתות החברתיות ולמשפחה שלי. חשוב להבין את המסר - כל מי שחווה את זה צריך קודם כל לדווח ולתת לאנשים שמבינים בזה לבוא ולעזור להם. כי הכל היום נמצא ברשת ואם פורצים לשם, מגלים דברים אישיים, שיחות עם חברות וכאלה".

גניבת זהות ברשת וסכנות דיגיטל אחרות עלולות לפגוע בכל אחת ואחד וצריך לדעת להתגונן. איך עושים זאת? הצטרפו ל-FAMILY CYBER, מוצר ביטוח ללקוחות פרטיים להגנה מסכנות הדיגיטל - פוליסה חדשה של כלל ביטוח ופיננסים להגנה על בני המשפחה בפעילות הרשת הדיגיטלית. במקרים בהם הזהות שלכם נגנבה, אתם צריכים מישהו עם כלים מתאימים להתמודדות עם המצב, גורם מקצועי שיידע לנהל עבורנו את האירוע ויטפל בבעיה, כדי שאתם והאהובים עליכם תחושו בטוחים ותדעו שיש מי ששומר עליכם.

בשיתוף כלל ביטוח ופיננסים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully