Primary Advertiser

ניקול רזניקוב העבירה למישהו פרטים בתמימות. זה נגמר ב"כמות הטרדות הזויה"

בשיתוף כלל ביטוח ופיננסים

עודכן לאחרונה: 30.12.2020 / 15:56

צפו: רובנו שמענו בעבר על המושג "פישינג", אבל האם אתם באמת יודעים למה הכוונה ועד כמה גדולה הסכנה? ניקול רזניקוב וחוקר הסייבר גלעד האן הגיעו לאולפן לדיון בנושא, תגובות קשות בעקבות הישרדות VIP ודרכים בהן ניתן להתגונן

בווידיאו: ניקול רזניקוב וחוקר הסייבר גלעד האן על סכנות הפישינג/עריכה: דפי מקל

ייתכן שכבר שמעתם בעבר על תופעת ה"פישינג" ברשת, אבל האם אתם באמת מכירים אותה, יודעים מה הכוונה ומבינים עד כמה פישינג יכול להוות סכנה עבורכם? מלכת היופי לשעבר וכוכבת הישרדות VIP ניקול רזניקוב וחוקר הסייבר גלעד האן הגיעו לאולפן לדיון בנושא.

גלעד, מה זה פישינג?

"דיוג בעברית. זורקים חכה, ומה שתופסים - תופסים. זה יכול לקפוץ כהודעת סמס, מייל שמציע מתנה או מבצע, הודעה שמבקשת ממך להירשם מחדש לחשבון כלשהו בבנק או באשראי. אנחנו מקבלים הודעה מלחיצה כמו 'החשבון שלך עומד להיחסם וזה מה שאתה צריך לעשות' וההודעה הזו נראית כאילו הגיעה ממקור מוכר. אז מה כל אחד עושה במצב כזה? לוחץ, מגיע לדף שמתחזה לדף הכניסה, מכניס סיסמה ופרטים אישיים ומרגע זה... מישהו אחר כבר עושה פעולות בשמכם".

ניקול, קרה לך שהעברת או כמעט העברת פרטים אישיים לגורם כלשהו?

"קרה. מישהו הציעה לי באינסטגרם משהו שהיה נשמע רגיל, לא משהו חריג. בתמימות, העברתי את הפרטים שלי - טלפון, כתובת, מספר דירה. הכל. והוא פרסם את זה ברשתות החברתיות. כמות ההטרדות שקיבלתי אחר כך הייתה הזויה ואני באמת חושבת שאנשים נחשפים לניסיונות כאלה על בסיס ופשוט לא מודעים".

ואחרי שהופעת בהישרדות VIP היו עוד חוויות דומות?

"תגובות ברשת והודעות שאני מקבלת הן מאוד קשות, לא משנה כמה אתה חזק. כשמאחלים לך משהו רע, שתהיה חולה או שיקרה למשפחה שלך משהו, זה תמיד קשה. הלוואי שנעורר מודעות והדבר הזה ייגמר כי זה פוגע ורע".

גלעד, אם קורה למישהו מקרה כמו של ניקול והמידע שלו מופץ ברשת - יש מה לעשות?

"כן. לפנות כמה שיותר מהר לעזרה, לצמצם חשיפה, להבין מאיפה המקור ולאן המידע הלך. אם פורצים לכם לבית, אתם מגישים תלונה. אז אם פורצים לכם לנייד או למחשב, אתם צריכים לפנות לעזרה. חוקרי סייבר, רשויות, יש מה לעשות. יש כלים טכנולוגיים מתקדמים שעוזרים לצמצם את הבעיה. אם אפשר למנוע את זה לחלוטין, כי זה כבר ברשת, אבל זו לא גזירת גורל".

תופעות כמו פישינג והודעות מטרידות עלולות לפגוע בכל אחת ואחד וצריך לדעת להתגונן מהסכנות הקיימות בעולם הדיגיטלי. איך עושים זאת? הצטרפו ל-FAMILY CYBER, מוצר ביטוח ללקוחות פרטיים להגנה מסכנות הדיגיטל - פוליסה חדשה של כלל ביטוח ופיננסים להגנה על בני המשפחה בפעילות הרשת הדיגיטלית. במקרים של שיימינג ותקיפה ברשת, חוסר האונים הוא גדול ואין לנו את הכלים והיכולת להתמודד עם המצב. נדרש גורם מקצועי שיידע לנהל עבורנו את האירוע ויטפל בתוכן הפוגעני, כדי שאתם והאהובים עליכם תחושו בטוחים ותדעו שיש מי ששומר עליכם.

בשיתוף כלל ביטוח ופיננסים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully