Primary Advertiser

הורים, זה אייטם שאתם חייבים לראות: הילדה שהרעידה את המדינה

בשיתוף כלל ביטוח ופיננסים

11.1.2021 / 8:00

שיימינג ובריונות ברשת הן הסכנות הנפוצות ביותר ופוגעות בצעירים על בסיס יומיומי. איך מזהים אותן וכיצד מתגוננים? חוקר הסייבר גלעד האן והילדה אופק ראשון, שריגשה את המדינה כאשר חשפה את סיפור החרם המתמשך עליה, מסבירים

בווידיאו: חוקר הסייבר גלעד האן והילדה אופק ראשון על השפעות תופעת השיימינג/אולפן וואלה! NEWS

הרשת מלאה בדברים טובים, בהם אנו נתקלים מדי יום. אך לצדם, רבים מאיתנו גם עלולים למצוא עצמם בצד הנפגע של תופעות הרשת הנפוצות ביותר, כמו שיימינג ובריונות. אז מה עושים במצבים כאלה? לאולפן הגיעו חוקר הסייבר גלעד האן ואופק ראשון, הילדה שריגשה את המדינה כאשר חשפה את סיפור החרם שעברה בבית הספר.

גלעד, עד כמה שיימינג הוא תופעה ברשת?

"לצערנו היא מאוד שכיחה. האינטראקציות החברתיות עברו לרשתות החברתיות וכך גם הפגיעות, וזו תופעה מדאיגה. כל ילד שלישי בישראל עבר סוג של פגיעה בשנה האחרונה וכל ילד רביעי עבר משהו מתמשך, לא חד-פעמי - חרם, הוצאה מקבוצה, פתיחת דפי נאצה ועוד. רואים את זה באינסטגרם, טיקטוק, וואטספ. יש הרבה מקרים וחצי מהילדים בישראל השתמשו ברשת לצורך פגיעה. הפכו אותה לכלי נשק. היד קלה על המקלדת".

אופק, הסיפור שלך גם עשה הד לתופעה וזה הדבר החשוב. מה בדיוק קרה שם?

"סבלתי שש שנים, מכיתה א' עד ו', מחרם, כולל בריונות רשת. במקום 30 ילדים בכיתה, זה הגיע לאלפי אנשים ברשת. היה קשה להיות בודדה כל הזמן ולצפות ליום טוב שלא הגיע. בימים הראשונים אחרי הפרסום עלה פוסט די מזעזע בפייסבוק עם תמונה שלי ותמונה של דוגמנית פורנו. הפוסט הזה קיבל מאות שיתופים ולייקים. זה היה לי מאוד כואב, חוויה קשה. המשפחה שלי ניסתה להסתיר את זה ממני, אבל נחשפתי לזה וזה היה נורא".

לא לכולם יש את העוצמות הנפשיות של אופק. גלעד, מה הורים יכולים לעשות כדי להגן על הילדים?

"קודם כל, שכל הורה יבין שהאינטראקציה ברשת ולכן גם הפגיעה שם, אז צריך לשבת ולדבר עם הילד, להקשיב ולפנות למומחי סייבר כדי לקבל עזרה. כל שנייה חשובה וברשת זה מקבל תאוצה".

תופעות כמו שיימינג או בריונות ברשת עלולות לפגוע בכל אחת ואחד וצריך לדעת להתגונן מהסכנות הקיימות בעולם הדיגיטלי. איך עושים זאת? הצטרפו ל-FAMILY CYBER, מוצר ביטוח ללקוחות פרטיים להגנה מסכנות הדיגיטל - פוליסה חדשה של כלל ביטוח ופיננסים להגנה על בני המשפחה בפעילות הרשת הדיגיטלית. במקרים של שיימינג ותקיפה ברשת, חוסר האונים הוא גדול ואין לנו את הכלים והיכולת להתמודד עם המצב. נדרש גורם מקצועי שיידע לנהל עבורנו את האירוע ויטפל בתוכן הפוגעני, כדי שאתם והאהובים עליכם תחושו בטוחים ותדעו שיש מי ששומר עליכם.

בשיתוף כלל ביטוח ופיננסים
  • עוד באותו נושא:
  • שיימינג
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully