Primary Advertiser

נערה קיבלה לייקים ברשתות החברתיות. זה נגמר בהטרדה מינית

בשיתוף כלל ביטוח ופיננסים

23.12.2020 / 8:00

ברשת, "כל יום פורים" וכל אחד יכול לשים מסכה ולהפוך למישהו אחר. אז איך נבדיל בין חבר אמיתי לבין "איש קשר" ומה עושים אם נפגענו? הנה כמה סיפורים וטיפים שחייבים להכיר. צפו בחוקר הסייבר גלעד האן מסביר

בווידיאו: חוקר הסייבר גלעד האן על סכנות ההתחזות ברשת/עריכה: דפי מקל

ילד בן תשע שמשחק עם חבר וירטואלי במשחק רשת, עד שמסתבר שמדובר בכלל במתחזה מבוגר, כזה שבנה לעצמו פרופיל, יוזם שיחות עם קטינים ומנסה להיפגש עמם.

נערה שמעלה סרטונים לרשתות החברתיות ומקבלת לייקים מפרופיל עם תמונה של נער בן גילה. הם עוברים להתכתב באופן פרטי וזה נגמר בהטרדה מינית, אחרי שהתברר שמדובר במבוגר שהתחזה.

גבר בגיל העמידה מכיר ברשת בחורה צעירה וכאשר הקשר מתקדם, היא מבקשת ממנו לחשוף את עצמו מול המצלמה. מסתבר שמדובר בכלל בגבר מתחזה, שמנסה לסחוט ממנו כספים.

נערה צעירה עם טיקטוק. ShutterStock
הרשת מלאה בסכנות, לכל הגילאים. לכן כדאי לחשוב לפני כל צעד/ShutterStock

הסיפורים הללו אמיתיים, וממש לא נדירים. למעשה, הם רק חלק קטן משלל ההתרחשויות ברשת, המהווה כר פעולה קל ונוח לנוכלים, שמשתמשים בזהויות בדויות במטרה לפגוע בנו ובילדים שלנו.

חשוב לזכור: ברשת כולנו חשופים ו"כל יום פורים" - כל אחד יכול לשים מסכה ולהפוך למישהו אחר. אז איך נזהרים? קודם כל, עוצרים וחושבים לפני שמתקדמים. תשאלו את עצמכם:

* האם יש לכם קשר לאדם שמעבר לרשת?

* האם שמעתם פעם את קולו בשיחה ו/או נפגשתם איתו פנים-אל-פנים?

* האם מדובר בקרוב משפחה שהיה אצלכם בבית?

אם התשובה היא "כן", מצוין. אם היא "לא", הרי שלא מדובר בחבר (לפחות לא כרגע), אלא רק ב"איש קשר" וחשוב לא להתבלבל בהגדרות. חבר מוחשי הוא אמיתי, לא וירטואלי וצריך להישמר ולבדוק היטב.

ואל תשכחו - אם נפגעתם, פנו לאנשי המקצוע ובקשו מהם עזרה.

גניבת זהות ברשת וסכנות דיגיטל אחרות עלולות לפגוע בכל אחת ואחד וצריך לדעת להתגונן. איך עושים זאת? הצטרפו ל-FAMILY CYBER, מוצר ביטוח ללקוחות פרטיים להגנה מסכנות הדיגיטל - פוליסה חדשה של כלל ביטוח ופיננסים להגנה על בני המשפחה בפעילות הרשת הדיגיטלית. במקרים בהם הזהות שלכם נגנבה, אתם צריכים מישהו עם כלים מתאימים להתמודדות עם המצב, גורם מקצועי שיידע לנהל עבורנו את האירוע ויטפל בבעיה, כדי שאתם והאהובים עליכם תחושו בטוחים ותדעו שיש מי ששומר עליכם.

בשיתוף כלל ביטוח ופיננסים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully